にんげん は そう いう もん ー せんせい

Saturday, March 26, 2011

" KAT AAJ NI KAN BANG, SELAIN LELAKI HENSEM, APE YANG BEST?

Assalamualaikum
Stupidity are unimaginable
Post ini akan disiapkan dalam kadar pantas, kacak dan malas. Okay 7th post.

Ohh ohh and dont mind the post's title.

Baru baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan mengejutkan dari media media massa, di mana mereka mengatakan bahawa result SPM tahun ini lebih baik dari tahun lepas dan yang terbaik semenjak 2006. Satu tahniah kepada batch 10/11 atas kejayaan itu namun ada persoalan yang saya mahu tinggalkan. Adakah peningkatan ini bermaksud kita (batch 09/10) lebih bengap dan lembap dari batch dorang (10/11) ? Nampaknya manusia muda menjadi semakin pandai dan manusia tua menjadi lebih bengap.

Aku rasa orang muda zaman sekarang banyak telan menda menda pelik macam jus sunnah, jus tok guru,  gajus, telur minyak ikan kod, ubat kuat jantan 100% keras dan banyak lah. Cecece, 92'ers dah kalah dengan 91'ers banyak pulak ringtone dia kan.

Ok, kepada SPM leavers yang dah happy happy nanges nanges topless party party atas kejayaan result korang yang mantap dan montok tu kan, its about time to get serious. Good result mean nil, nothing, kalau kau tak reti nak susulkan kejayaan tu. In simpler words, scholars / foundation/ higher education etc. So as a student of AAJ, it is my responsibility to marketise and to sell the name of AAJ to those who still lost about how to amplify your SPM's success. This is a real story.

*you might wanna read the link after this post maybe lah*


KELEBIHAN AMBANG ASUHAN JEPUN.*jeng jeng jeng*

Biasanya bila kita nak buat pilihan, perkara yang mesti ada dalam pertimbangan kita ialah kelebihan keburukan, pros and porns cons. Butt, biasanyalah kan kan, bila orang datang dengan muka buruk bertanya kat kita, " Kau nak dengar berita baik ke berita buruk ?" Mindset manusia kalau boleh akan menjauhkan diri dari perkara buruk dan yang akan mendatangkan melekit kepada mereka dan seluar kecik mereka. Jadi mesti berita baik dulu punya. By that occasion, its better kita dengar kelebihan/ advantage of AAJ than to hear the tormenting part of AAJ. Tapi takde pun seksa sangat kat AAJ ni. Happy je. Tengok muka aku makin lama makin happy kan kan. Urgh.. penat menipu.

Jadi marilah kita bersama sama menerokai satu persatu kelebihan alam dimensi AAJ ni jom ! *untuk lebih feel cuba bayangkan aku comel macam Mia Sara time cakap ni. cubalah*

(Ini tidak mengikut susunan)

Dapat pergi ke Jepun ; 
Ok ini memang bangang lah. Tengok nama pun dah tau. =.=

Berkenalan dengan orang Jepun ; 
Selama ini kita hanya tengok orang Jepun dari jauh kan. Tak pernah terasa ke nak cubit muka comel mereka tu. Tak pernah ke ? Tapi aku tak pernah la. Ape barang cubit je. Anyway di AAJ, komunikasi dengan orang Jepun tu seolah macam tak dapat dielak sampai kadang kadang nak mengelak dari hantar kerja rumah pun, pasti tertangkap. See see. Korang akan 100% selalu dengan orang Jepun.  Ohh ghairahnya

Belajar bahasa yang lain ; 
Ok mungkin ada yang kat luar tu cakap ," Ape aku kisah boleh belajar bahasa lain. Aku pun banyak tahu bahasa lain jugak. Bahasa Melayu, Inggeris, Terengganu, Kelantan, Pasar banyak lah. Aku dah powerr dowh bero! " Weh tu loghat lah bangang.

Pasal bahasa Jepun ni aku akan tulis dalam entri lain. But point is, learning something new is fun kan. Especially in language. Totally new. Dari sepatah haram pun tak tau ke tau hasilkan sebuah karangan penuh perkataan mencarut. Dari sejimbit tulisan/huruf dorang tak tau sampai boleh tulis 3 perenggan ayat mengorat dengan mudah. Cool kan. Tak macam kita belajar subjek sains matematik sume tu. Dah jemu dah menghadap menda sama. Takda tarikan seksual macam kita belajar bahasa. Dah la tak faham, tak jumpa pulak kegunaan dalam daily life. Mencarut lagi. Tapi kalau belajar Jepun tak. :D Boleh guna selalu dengan membe, dengan orang Jepun korang jumpa kat KL Sentral lagi, suma la. Kini mencarut pun anda boleh pelbagaikan dengan bahasa lain. Kan indah tu.

Boleh layan drama/ anime/ ero video dengan lebih berdarah hidung. ;


Nose bleed; major cause of blood loss in Japan.


Bila tengok cite omputeh, kebanyakannya (well mungkin set set up takkan buat) akan tanya " Ala takde subtitle ke. Aku tak suke la tengok cite omputeh takde sub ni. Bukan aku tak faham tapi aku malas nak translate sambil tengok. Aku nak menghayati cite sepenuhnya" Ececece.

Dengan kemasukan korang ke AAJ, korang akan sedikit demi sedikit boleh faham ape yang karakter/heroin tu cakap. Secara involuntarily, bila faham, perasaan ghairah tu akan membuak buak melimpah limpah. On the same time, minat korang untuk mendalami bahasa Jepun akan naik, seperti naiknya bendera Malaysia pagi pagi di perhimpunan.

Boleh membazirkan duit dengan sebab ; 


Anak hasil one night stand iPod and Nintendo DS


Specifically I'm talking about iPod touch and Nintendo DS. Dalam/Di kalangan pelajar AAJ gadget gadget sebegini adalah biasa. Di celah kangkang je. Tidak ini bukan meriak, tapi fakta memang butthurt. Ohh and sebabnya gadget ini biasa ? Mereka (iPod, Nintendo) ini amat gemar diramas ramas oleh budak AAJ terutamanya apabila pembelajaran dalam bahasa Jepun. Eh jap, memang semua dalam bahasa Jepun pun. Except time class English. Dan gadget murah ini digunakan untuk mencari maksud perkataaan, cara bacaan tulisan, dan bermacam macam lagi "kegunaan"

Antara sebab kita payah nak membeli barang yang kita idami dan sangapi adalah kerana halangan parents. Mereka akan berhujah "Oh ini membazir, oh ini bukan guna sangat, oh itu baik bagi mak" dan sebagainya. Namun apabila masuk ke AAJ, pelbagai barang yang kita idam idamkan, kita boleh beli dengan suka hatinya beralaskan alasan ; nak guna untuk study. Ya, memang kita guna untuk study, tapi bayangkan lah, selain tu boleh buat ape lagi dengan iPod or Nintendo huh? Huh? *senyum sinis* Tapi time beli tu dengan niat study lah. Niat penting. Mintak nombor telefon pun kena ada niat. Niat taknak bagi lost contact. Err.

Muka korang akan nampak macam orang Jepun ;
Bukan untuk aku, mereka. .
Kata orang we are what we do. So if you are delving into the Japanese world, why wouldn't you look like Japanese. If people ask you, kau belajar mana, and you answer, course preparation ke Jepun, most probably dorang akan cakap, " Oh patutlah. Muka dah macam Jepun dah. haha " Waktu ni jangan bagi reaksi apa apa. Kembangkan hidung saja. Macam ni ^oo^

Oh menda ni kisah benar, serius. Selalu berlaku kat aku.*ehem*. Kalau nak kira kawan mak aku, tetamu yang datang rumah time raye, and gadis Sabah yang aku jumpe time buat lesen, semua ramai yang cakap macam tu. Ramai tu dik. Jadi peluang korang pun ada, malahan sebanyak 99%. Tapi kena masuk AAJ dulu la. Haha.

Korang akan belajar menghargai masa ;
Bagi korang yang kat luar tu dari beranak lagi dah ade masalah menguruskan masa, jangan risau, di AAJ, masa terlampau sikit untuk korang uruskan. Sebab masa yang lain sume dah tertakluk untuk perkara lain. So pengurusan masa yang berkesan, tak berapa penting di sini. Kerana setiap saat masa yang ada, akan diperuntukkan untuk perkara lain. Perkara lain yang aku maksudkan kat sini bukan study. Bukan lah bukan. Aku mana menipu ni err. .

Definisi cuti dalam kamus korang akan berubah dan keliru ;
Selalunya berlaku pada waktu cuti. Bagi kami, budak AAJ, cuti bukanlah satu perkara yang seronok sangat. Ape cuti cuti ni ? Dah dewasa, dah matang, dah panjang, tak perlu cuti cuti ni. Jadi untuk student AAJ, apabila cuti panjang diberikan, masa akan rasa terlalu singkat yang amat. Tapi kalau cuti sehari/weekend, ohh amatlah terasa lamanya. Macam Jepun aku yang punya.

Dapat mencebok nilai nilai murni orang Jepun ;
Macam korang tau, atau dengar, atau tengok, orang Jepun masih lagi kaya dengan nilai nilai murni dalam kehidupan dorang. Samelah dengan kita orang Melayu.

Antara yang paling orang tau dan sedia maklum, dorang memang punctual. Ini memang susah untuk kita lawan, maybe yang dah menetap lame kat Jepun je boleh. Kalau kita dulunya kat sekolah, susah nak bangun, golek golek 12 pusingan kat katil dulu baru boleh bangun, but then tidur balek, kena rotan tanpa dalam keadaan "free" barulah nak terkebil kebil bangun, well kat sini, anda akan automatically bangun pagi sendiri. Terutamanya bila membe kejut dan cakap macam ni, " Weh dah lambat. 7.30 dah ! Kelas first sensei ________ doh !" Memang laju korang akan bangun memang laju korang akan bersiap. Walaupun membe tipu je padahal baru lepas azan Subuh sekalipun. Walaupun korang skip rutin pagian  lelaki di jamban sekalipun. Bangun dengan laju. Serius.

Boleh berjumpa dengan jejaka jejaka yang mengawan menawan ;
Di AAJ, biasanya pemilihan jejaka adalah antara yang menawan dan berpesonaliti menarik. Masuk ke AAJ dan cuba peluang anda untuk berkenalan dengan jejaka jejaka ini. Terutamanya jejaka batch 29. *batch aku ehem*

Gadis gadis yang baik ;
Err yang ni rasa terpaksa untuk tulis sebenarnya. Sebab dah ade point kat atas, risau dilabel sexist pulak nanti. Sexy takpa, aku boleh bersyukur lagi, tapi jangan sexist. Mereka bagus, erm bagus lah. Mereka caring kat junior, jaga kebajikan junior, dan banyak lagi menda baik yang tipikal gadis gadis selalu buat. Mereka ni bagus. Err sebenarnye aku tak tau nak tulis pasal dorang. Sorry =.=

Kaki berlemak yang berbulu akan jadi kaki bersukan yang berbulu ;
Cara paling berkesan untuk menghilangkan stress bila korang dah nak muntah darah nanah dengan study, ialah bersukan. Well, mungkin ada yang memilih aktiviti lain untuk hilangkan stress, butt ini adalah yang paling common dalam kalangan kami, AAJ. Ohh and sukan apa ? Mestilah futsal. Mudah dekat dan menyeronokkan. Jangan risau tentang court. Kita ada court khas untuk AAJ. HAHA :P

Merasai kehidupan yang belum pernah anda rasakan ;




Selama korang kat sekolah, sebelum SPM, pernah tak korang cakap macam ni ;
"SUSAH gile SPM. Tak tau ah boleh ke dapat straight A"
Mesti ada punya. Kalau tak mungkin common sense kau dah retard. Luar lagi susah, memang sume dah tau kan. So sebelum kita keluar ke dunia luar, dunia yang jarang ada rasa belas kasihan, weh siapkan diri dulu, siapkan diri betul betul. Macam mana nak siapkan diri ?  That one is up to respective dudes, butt one of the method is live a taihen(susah) life. Because you would be geared up either mentally, or physically, or both. Better prepared than never kan kan. Ape kaitan dengan AAJ ? Well this time I'm not gonna lie. Hidup di sini susah BUTT seronok at the same time. Yeah, susah, belajar dia memang susah dan mencabar.

Contoh aku kasi, dalam setiap drama sedih, mesti ada awek cun. Dan apabila kita tengah sedih tengok drama tu, hampir menangis, tapi bila tengok awek cun, mesti kesedihan suma tu hilang kan. KAN. Samelah kat sini. Dalam setiap kesusahan ada kesenangan. Malahan bila kesenangan itu tiba, kesusahan itu akan jadi hampir orang tak pandang pun.

Kalau di program lain pun, susah juga. IB, A-level, AUSMAT, asasi, suma susah. Same je kau lari ke mana mana pun tak akan terlepas dari rasa susah. That is because, the difficulty level of study is increasing by time/age. The same thing goes to life. It aint got any easier, until you scored over the difficult part first.


GULUNG GULUNG
Well its literally gulung gulung kan
Well to blabber all about AAJ's here, I think there wouldnt be time, and words and idea. So to bakal junior, ada ataupun takda, this time is critical. The post SPM's result time. There will be pressure from all sides. So pick your best choice. Get into the right side ; the AAJ side. We'll wait for cha. HAHA

And to the senior, promote AAJ habis habisan ! ! !

6 comments:

Raihana Izzati said...

Hey promote.hoho.

u forgot 1 thing.

MARIA OZAWA.

;)

Farid Izaharuddin said...

HAHA :D

well takkan girls nak tengok Maria Ozawa jugak kot. errr tengok jugak ke ? :P

miyabew said...

bleh skodeng atsumi.. jgn lupe tu, ptua nk brjaya

Farid Izaharuddin said...

@miyabew

aku taknak letak point tu sebab aku taknak berkongsi.

Anonymous said...

You cannot run away from weakness; you must some time fight it out or perish; and if it be so, why not now, and where you stand.

Anonymous said...

Hye farid izaharuddin hensem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

back to top