にんげん は そう いう もん ー せんせい

Friday, March 18, 2011

Bising betul 

Sound makes our life richer
Assalamualaikum wanita hari ini.

Post kedua.

Aku cakap kat membe aku bila dia tanya bila nak buat blog, aku cakap time cuti ah. Sekarang tengah cuti so kalau aku tak buat jugak aku rasa macam bertentangan dengan kata kata Joker.

  • Kenapa Bising Betul ?
Dalam setiap pembikinan blog, setiap blogger pasti akan pening kepala takde selera bila memikirkan nak letak name ape kat blog dorang kan. Jyeah itulah yang berlaku kat aku. Taknak lah letak name-nak-gempak-tapi-entri-macam-fak. Pikir punya pikir na na na terkeluar lah nama ni.

BISING BETUL ™


Dari mana aku cekau nama ni ? Jistu wa(sebenarnya) , aku zaman muda dulu membe aku kate aku bising sikit. Sikit je. Aku suke cakap more than type tapi still aku masih lack of speaking skill and storytelling skill. Tak macam membe aku, dia kalau cerita, memang best. Rasa nak dengar je. Dengan tone die, muka dia, gelak dia. Sampai cerita yang orang dah tau pun tak kisah dengar lagi sekali.

*Cuba bayangkan kau tengah bercakap then semua orang tengah pandang kau. Mesti stim seronok kan ?*

Korang tau tak page ni. Agak startled but wadehel. Well tak salah pun dan takde salah kat sapa sapa pun. Sosial ability setiap orang berbeza. Aku ade membe yang pergi mana mana pun orang nak jadi membe die. Die rilek je selambe badak je, kuat pangkah orang pulak tu. Tapi best membe ngan die. Selain bau kentut die, mungkin dia juga keluarkan bau bau keperamahan yang amat.

Well bagi aku, facebook ke depan depan ke same je. Still sama. Okay mungkin aku tak boleh buat muka smiley macam kat facebook. Cube kau buat muka ni, =.= , boleh? Cuma bila mengorat tu facebook ade kelebihan sikit lah. Kita boleh guna ayat yang tak sanggup aku cakap depan depan sebab cheesy sangat. (Khas bagi lelaki yang susah nak mengorat depan depan) Haha.

Serius shit dah diverge ni. Anyway mungkin ada atau takda orang yang fikir aku ni stereotype of the other existing blogs yang ade kat luar tu. Well suits yourself. Tapi gila baby lah blog kepam ni boleh disamakan dengan blogs gempak kat luar tu. Aku rasa takkan boleh disamakan pun sebab;
"Mereka ada buat research
Mereka ada peminat
Mereka boleh buat ayat ilmiah dan menghiburkan
Mereka dah tua dan berpengalaman
Mereka boleh berfikir secara kritikal
Mereka tak noob pasal computer and design layout
Post mereka mesti ada orang nak baca
Post mereka tak berkisarkan diri sendiri
Mereka tak malas"

Okay by the way, I'm looking forward for my next post ; AAJ. Mintak mintaklah even ada next post tu. Puh puh puh adelah. 

*Baru 2nd post aku dah rasa malas*


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

back to top