にんげん は そう いう もん ー せんせい

Tuesday, May 3, 2011

K-Pop Malaysia (dan hal hal berbangkit)

Assalamualaikum.
Gambar ni lah yang pencetus ke-euww-an aku. 

Lama gila tak update. Memang tak produktif lansung aku ni. Macam mana nak jadi ayah yang produktif ni. Haish.

Mesti dan mesti punyalah korang dah dengar tengok geli euww euww pasal "fenomena" baru yang melanda tanah air kita ni kan. Yes yes, lapuk gila isu. Pasal those K-Pop wannabes semua tu lah. Ya ya aku tau ramai blogger semangat meleleh leleh nak tulis/ulas pasal those losers in group ni kan. Ya ya aku tau aku lambat. Ya ya nak buat macam mana perkataan K-Pop aku nak taip pun kena baca bismillah banyak banyak kali. Pfft.

Tapi aku serious shit rasa tertempelak dengan kumpulan ni. Yelah, seperti yang Nara,  dan ramai lagi blogger lain cakap, dorang memang tak de identiti sendiri. Dengan kata lain copycat, wannabes, noobs dan berbagai lagi lah. Aku tak kutuk banyak sangat dorang ni sebab orang lain dah banyak tolong kutuk bagi pihak aku. And seriously lah korang, korang kutuk kutuk tu macam lah boleh ubah pape. Punyalah happy ada orang lagi buruk dari korang. HAHA.

BUTT, entri ni bukan bertujuan untuk menambahkan lagi kata kata cemuhan kat group 24:7 Eleven ni ataupun Gula Gula masam tu. Tak tak tak. Aku tak minat lansung nak kutuk dorang secara serius. Just tengok, gelak, geleng kepala, dan close tab. Tu je. It's true that the guys and girls bring us a new HD of bangang. Tapi aku still boleh tolerate lagi. Dan aku tak puas hati dengan korang korang semua yang kat luar sana. Memang katayoru (one sided) habis lah korang ni. Korang korang tu ialah no other than the K-Pop fans.

TheCONDEMNED.
First wet nightmare
Shit. They have opposite sex's version too? Or bisex?

Aku usha kat Ameno, Mr K, Nara, Nash dan berlambak lagi yang tulis pasal ni. Dan peminat blog dorang, terutamanya yang minat K-Pop meluru luru untuk bahan group ni. Laju kemain. Tanpa fikir panjang. Siap dengan karangan 2 perenggan ayat ayat flame semata mata nak bahan group losers ni.


Berbalik kepada tak puas hati aku. Korang yang minat minat K-Pop ni semua nya mengutuk dorang sebab korang tak rela imej suci, jambu, tak baligh KP korang tu dicemari dengan imej gay, bapuk, betis gajah yang group ni bawak kan. KAN. Jangan nak tipu. Kebanyakan komen dari peminat KP, dorang akan protect dan meninggikan taraf KP mereka seolah olah taraf MP ni jauh bawah, ke bawah tanah punya taraf. Korang ada hak nak kutuk, tapi base korang bagi betul lah. Kutuk sebab patut bukan sebab defend someone thousand miles away. Perbuatan yang berkepentingan.

Korang bukan betul betul nak condemn dorang sebab dorang takde identiti pun kan. Korang condemn sebab dorang poyo kononnya boleh ganti korang punya mamat jambu dengan "kecantikan semulajadi" dorang tu.

Like seriously, you all facking KP yang defend KP. Korang lah yang takde identiti. Korang lah yang lupa asal usul. Korang lah yang nak sangat hafal lagu dorang dan gedik gedik speaking Korea dengan KP-ers lain. Ye korang lah sape lagi. Sorry to say, being a KP-ers is already yabai (bad). Don't worsen it with your stupid meaningless defend for the KP. Memang mamat jambu korang tu takkan buat camtu balik kat korang pun.

******
Kahak

CUBA LAH kan kalau mereka semua tu, punya penampilan serupa dengan KP korang, in other words, jambu, putih, romantik, gebu, kiut, tak muka rempit, cubalah bayangkan. Adakah korang still akan condemn dorang secara habis habisan? Aku rasa tidak. Sebab dorang kurang bernasib baik dengan penampilan busuk dorang tu lah yang korang rasa "Euww apa ni. Mana boleh lawan my precious K-Pop. Ada hati nak jadi macam Lee Min Ho konon. (aku tembak je nama ni)"

Sebab apa? Korang are facking obsesive. So obsessive sampai habis duit banyak beratus ratus, lebih hargai muka jambu dan telur dorang dari kerja dorang, lebih banyak fantasi tentang kahwin dengan dorang, and banyak lagi losers' act of loserity in the guide to losers 101 yang korang nak dan sanggup buat.

AkupunyaCONDEMN

Aku susah nak terima perkara yang bila aku dengar/tengok je, aku akan directly geleng kepala. Antaranya group nilah. Memang mereka tak patut tubuhkan group ni in the first place pun. Kenapa dorang tak fikir panjang sebelum tuuuu? ARGH.

Aku macam sesetengah korang jugak kat luar tu, yang mengutuk kebangangan secara terang terangan. Aku mengutuk lagi orang yang mempromosikan kebangangan. Seperti orang yang suka main "who views your profile" kat facebook. Dan aku terkilan sebab tak boleh sound depan depan. Blog aku bukan tempat aku bersembunyi dan jadi Mr Hyde kat sini. Tidak. I'm opposing such douche bags, virtually nevertheless in reality.

Group ni jugak jangan berfikir lah nak naik pun. Belum debut lagi, dah kena flame sampai rentung. Korang baik berenti je dari arena ni. Takde guna pun korang nak tiru KP tu. Dah cukup dah ramai fan dorang yang buang masa. Jangan jadi seperti mereka dalam versi 2.0, versi yang lagi teruk. Jangan teruskan dengan debut. Baik 24;7 takpun Gula Gula sekali. Rentikan. Harap harap nanti takda orang cam muka korang bila korang kat luar nanti. Sebab aku tak boleh jamin yang dorang boleh stop condemning korang online je. Aku pun tak sure aku boleh tahan kahak aku kalau ternampak korang nanti. Jangan marah. Aku memang atas pagar. I'm not a facking bias. And I'm not a facking KP-ers. Dan I'm OK.

The coolest K-Pop bagi aku ialah Park Ji Sung. Yes I'm facking know dia tu MU player. Tapi dia lagi cool sebab dia just sorang, tak perlu bedah, tak perlu berada dalam group jambu untuk nampak lebih jambu, and yet HE HAVE MILLIONS OF FANS from all kind of genders, nations and ages and the numbers keep increasing each time he score. Beat that just by wearing a jersey can you(K-Pop artist) ? For hell sure you can't.

Yid : Banyak caps lock aku buat ni. Tolong lah get my tone right.

7 comments:

fawz@n said...

PARK!!!! :D

Dkopsunintended@A.I.N said...

Salam.

Pd pendapat sy lah, diorang k-pop2 fans kutuk2 tu memang lah tak betul
*sye setuju yg tu, tpi sye terlepas jugak...*
Bukan sebab kami tak nampak bkt diorg *mmg tak nmpak lgi*,
saya oke je kalau nak tubuhkan group malaysia berdasarkan k-pop. Tapi, yg ni agak keterlaluan, sampaikan promosi guna 'Malaysian K-pop'. k=korean. So , agak tak puas hatilah, rasa macam Malays takde originality. Sye tak kesah kalau nyanyi2+menari2, tengok Adam, tengok Kru, 4U2C, X-factor dulu2, Tak kurang beza jugak dengan k-pop. Sye suke je diorg, supportive je kat diorg, tu sebab diorang ada originality. Ni yg kes 24:7, dah sampaikan name one of the member pun Taemin(one of the K-pop artist).
That is not acceptable.
That's why lah ade yg tak minat. Cuba buat group yg ade originality, mesti ramai org minat.

Sori tibe2 terpanjang, tapi setuju dengan gambar park ji sung kat situ 100%!!

Farid Izaharuddin said...

Wassalam.

Rupanya kau peminat Kpop. Time baca mesti rasa panas habis kan. "Siot punya mamat kutuk KPop. Oh mamat jambu kuuu~". Haha. Biasanya bila aku tulis something yang membahan orang aku akan mintak maaf kat hujung hujung post tu. Tapi kali ni terlepas buat pulak. Terlalu banyak idea kot. *ceh*.

Memang dorang takde identiti lansung. Tapi macam yang aku cakap, dorang kena bahan sebab meniru bulat bulat KP tanpe idea sendiri. Well mungkin post buruk time photo session tu idea sendiri *haha*.

Ehh kau pun ade jugak survey pasal KP malaysia ni kan sampai nama member dia pun tau. Aku just baca dari blog blog je. Bukak fan page kat facebook pun tak.

Anyway, group ni kalau ade originality pun, aku rasa tak ada ramai minat. Still ramai kutuk juga. Sebab mentaliti kita memang camtu. Dah masak sangat dah.

Go Park go !

Nur Amira Ilyani said...

Aku DULU minat k-pop jugak dan aku okay. WAHAHA

Oh mamat jambu kuu~~~ =.=''

Tapi k-pop kat Malaysia ni tk boleh kut, lantak lah apa org kata, mmg aku tk boleh terima HAHA

Oh dan comel gambar i/c Lee Min Ho.

Nik 'Amirah said...

ehemmm ehermm, bahase bkn maen lgi ye.. haha :P

Raihana Izzati said...

eh kita sama. TAK MINAT K-POP. Baik layan slipknot.haha

Ye. memang disgusted tengok geng2 tu being someone yg bukan diorang,but my view lain. Maybe because I'm not a korean addict.

Geng2 perempuan tu tolak ketepi sebab memang comfirm salah tunjuk aurat. but yang lelaki tu. Cuba bayang,kalau muka diorang memang jambu sangat2 + hot body, mesti diorang tak kena kutuk over macam ni.

For example, Zoey. Dia tu dah lama ikut style K-pop. hairstyle,cara dressing, dia memang dah lama minat K-Pop. Tapi tak kena bahan sebab muka jambu.

See. Nowadays face memang counted sangat. If you're a beauty, you will get away. WTH. Tak fair.

But,as I said, my view lain sebab Im not one of those K-Pop addict.kemain panjang comment.

Oh lupa cakap.hi.LOL

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

back to top